Sinterklaas - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Martijn Terpstra - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Martijn Terpstra - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Martijn Terpstra

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 December 2013 | Bonaire, Windward Side

En dan is het al opeens tijd voor Sinterklaas,
Na heel wat gezeik over zijn pietenbaas
Ja dat nieuws heeft ons hier zelfs bereikt,
Ach er is elk jaar wel weer iemand die daar over zeikt
December is voor ons altijd de tijd van pepernoten, cadeaus en pieten,
Maar de mensen hier zullen daar niet van genieten
Want hier bereid iedereen zich voor op Saba Day,
En op de aankomst van die dikke Amerikaan op zijn slee
Alle winkels zijn al versierd met lichtjes en kerstbomen,
En ook aan de (soms toch rare) kerstmuziek is niet te ontkomen
Ho ho ho and rum is zo’n typische lokale kersthit,
Maar ook country-kerstliedjes hoor je tijdens een autorit
Toch blijft het een raar fenomeen,
Bijna kerst en toch steeds bezweet van top tot teen

Sinterklaas rijd niet helemaal mijn huisje voorbij dit jaar,
Een pakketje stond laatst namelijk voor mij klaar
Ook al leek het veel op een kerstpakket,
Ontnam dat helemaal geen pret
Nu heb ik hier kruidnoten, kikkers en muizen en een chocolade letter,
Het wordt immers winter dus het mag allemaal wat vetter
Ik ben helemaal blij met men voedselpakket,
Bedankt ouders, een goede zet

Ook heb ik mezelf nog een extra cadeau gegeven,
Hij overleefde het helaas maar even
Na tien dagen was mijn onderwatercamera alweer kapot,
Maarja ik ben ook wel onhandig #zelfspot
Ik heb alweer een nieuwe, heel er fijn,
Ik zal met deze iets voorzichtiger zijn
Binnenkort maar snel gaan duiken,
Dan kan ik hem direct gaan gebruiken

Ik wil zeker niet klagen,
Maar ik zou nog wel iets aan de Sint willen vragen
Er mogen wel wat katten van het eiland verdwijnen,
Om de predatiekans op de kuikens te verkleinen
Er is alweer een kuiken opgegeten,
Al voordat we hem überhaupt konden meten
Drie kuikens zijn al niet meer,
Het gebeurd steeds, keer op keer
We hebben ook al een kat laten ontsnappen,
Ik hoop niet dat die ook naar kuikens gaat happen

Normaal zou ik nu met men ouders gourmetten,
Nu moet ik toch zelf de pannen aan gaan zetten
We gaan het vanavond vieren met een drankje, kruidnoten en wat eten,
Maar eerst vandaag nog even in het veld gaan zweten

Ik begin thuis toch wel een beetje te missen,
Onder andere familie, vrienden en men vissen
Men moeder is hier ook over een paar week,
Iets wat eerder nog zo ver weg leek
Daarna is het alweer bijna gedaan,
Hopelijk dan helemaal klaar en voldaan

Ik wens iedereen veel plezier met het Sinterklaasfestijn,

Zonnige groeten van Martijn

  • 05 December 2013 - 18:55

    Ayumi Kuramae:

    Hahaha Martijn! Wat super leuk geschreven! Heel veel plezier vanavond, lemker met z'n allen Sinterklaas vieren bij de Ecolodge! Geniet van Saba Day, want nu is het je kans om gratis veel bier te drinken vanaf 9u sochtends ;

  • 05 December 2013 - 18:58

    Martijn Terpstra:

    Ja vanavond Sinterklaas bij de Ecolodge. We hebben pepernoten en er komt nog bier! Dus eigenlijk een soort Pre-Sabaday party;)

  • 05 December 2013 - 19:00

    Irma:

    Wat ben jij een dichter zeg! Volgend jaar klop ik eerst bij jou aan voordat ik begin...:). Ongekend talent.
    Geniet van je Sinterklaas-snoep en inderdaad mama komt al binnenkort. Veel plezier nog die laatste weken.

  • 05 December 2013 - 22:05

    Alida:

    wat een leuk gedicht.ik wist niet dat jij zo kon rijmen. dit heb je zeker van mij.ha aha!!!!!! vroeger maakte ik vaak de gedichten voor jullie allemaal. dit koste mij aak wel veel moeite, maar volgens mij schud jij het zo uit je mouw.

  • 06 December 2013 - 09:05

    Husein En Lisalotte:

    Ha die Martijn,

    Wat kan je goed dichten! even onthouden kan je me helpen volgend jaar.
    Het is hier storm en hagel ,dus klaag niet over zweet het kan erger, Moise en Valentijn kwamen gisteren thuis nat van de regen wind en hagel.
    We beginnen jou ook te missen hier het is wat kaal en saai zonder jou in Niehove.
    Weet je al dat je vader is gestopt met roken, ik hoop dat hij het vol houd.

    liefs lot en husein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 62194

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 24 Januari 2014

Stage op Saba

Landen bezocht: