Just an update / Even een update - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Martijn Terpstra - WaarBenJij.nu Just an update / Even een update - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Martijn Terpstra - WaarBenJij.nu

Just an update / Even een update

Door: Martijn Terpstra

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 November 2013 | Bonaire, Windward Side

I feel like I need to write a new blog, because it has been a while. I did do things while not writing, but I do not have an idea what to write. But I am just going to sit down and write a little bit.

About the project, things are going well. We have several breeding birds and we expect the first chick to hatch this week! I am looking forward for the chicks, because we have planned to monitor their growth and diet.
Some other fun thing is that we are now attending an Open Water Dive course. Last weekend we practice in the pool on Saturday and in the harbour on Sunday (yesterday). We have just learned some basic skills and super easy theory. Since I already dived before in a pool it was not much new for me. Next week we are going to dive on a real dive spot, I am really looking forward to that! After that weekend we have our PADI Open Water Dive Certificate.

Everything is still fine at the Ecolodge, besides some of our clothes are starting to mould. Maybe I bring my clothes to the launderette in the near future. Sea and Learn ended, it did filled some of our time in October. Sometimes we get a bit bored, yesterday we played scrabble. I also placed some pitfalls around the Ecolodge to see if some ground life walks in. So in the end I try to do things against the boredom.

I also updated the species list, I made some changes, because some determinations were wrong.

-------------------Nederlands----------------------------------------------------

Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe blog met schrijven sinds het alweer een tijdje geleden is. Ik doe wel dingen terwijl ik niks schrijf, maar ik heb niet echt een idee wat ik moet gaan schrijven. Maar ik ga er gewoon voor zitten en schrijf wel wat.

Over het project, het gaat goed. We hebben meerdere broedende vogels en we verwachten het eerste kuiken deze week! Ik kijk hier erg naar uit, want we hebben gepland de groei en het dieet te volgen.

Nog iets leuks is dat we zijn begonnen aan een Open Water Dive course. Vorig weekend hebben we geoefend in het zwemen op zaterdag en in de haven op zondag (gister). We hebben wat basisvaardigheden geleerd en super makkelijke theorie. Omdat ik al eerder in het zwembad had gedoken was het niet heel nieuw voor mij. Volgende week gaan we duiken op een echte duiklocatie, daar kijk ik echt naar uit! Na dat weekend hebben we onze PADI Open Water Dive certificaat.

Bij de Ecolodge gaat alles nog prima, behalve dat onze kleren een beetje gaan schimmelen. Misschien breng ik binnenkort wat kleren naar de wasserette. Sea and Learn is ook afgelopen, dit vulde wel wat van onze tijd in oktober. Soms vervelen we ons een beetje, gister hebben we scrabble gespeeld. Ik heb ook een aantal pitvallen rond de Ecolodge geplaats om te kijken of er wat inloopt. Dus ik probeer wel dingen te doen.

Ik heb ook de soortenlijst geüpdatet, er zijn wat veranderingen gemaakt, sommige determinaties waren niet goed.

Tags: Saba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 62268

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 24 Januari 2014

Stage op Saba

Landen bezocht: